اصغری، محمد (1382). ماده در فلسفه دکارت. علامه، شماره5، ص88-104.
جاویدی، مجتبی (1395). ماهیت جرم از دیدگاه دورکیم با رویکردی روششناسانه. معرفت فرهنگی اجتماعی، 8(29)، ص115-134.
ضیاءشهابی، پرویز (1391). درآمدی پدیدارشناسانه به فلسفه دکارت. تهران: هرمس.
طالبزاده، سید حمید (1381). نگاه غربی و مبانی علم جدید از دیدگاه مارتین هایدگر. فرهنگ، شماره 41-42،
ص9-38.
طالبزاده، سید حمید؛ معماری، زهره (1395). بررسی تحلیلی شهود عقلی در کانت و فیشته. غربشناسی بنیادی، 7(1)، ص133-167.
کاپلستون، فردریک (1387). تاریخ فلسفه: از ولف تا کانت. ترجمه اسماعیل سعادت و منوچهر بزرگمهر. تهران: انتشارات علمی و فرهنگی؛ سروش، ج6.
کرایب، یان (1392). نظریه اجتماعی کلاسیک. ترجمه شهناز مسماپرست. تهران: نشر آگه.
گیدنز، آنتونی (1363). دورکیم. ترجمه یوسف اباذری. تهران: انتشارات خوارزمی.
وایت، راب؛ هینز، فیونا (1392). جرم و جرمشناسی. ترجمه علی سلیمی. انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، چاپ پنجم.
Donnelly, B. (2007). A Natural Law Approach to Normativity. Ashgate Publishing Company.
Durkheim, E. (1995). The elementary forms of religious life. Translated by Karen E. Fields. The Free Press.
Durkheim, E. (a2013). The Division of Labour in Society. Edited by S. Lukes; Trans. by W.D. Halls. Palgrave Macmillan.
Durkheim, E. (b2013). The Rules of Sociological Method. Translation by W. D. Halls. Palgrave Macmillan.
Kant, I. (1998). Critique of pure reason. Translated by P. Guyer & A.W. Wood. Cambridge University Press.
Morrison, W. (2016). Jurisprudence: From the Greeks to Postmodernism. Routledge.